SPONSORS 2014:


Koninklijke SAAN


HotTug
Apotheek Ballintijn

Bakkerij Cor Mühl

Bakkerij P&E Stricker

Streefkerk

Vechten op de Vecht wordt in 2014 mede mogelijk gemaakt door:

EvenLos Evenementen

Schalkse

Pronk Juweel

standcraft

vvv_logo

VS Bouw
Kransstauber

Startlijst 2014
vrijdag, 04 april 2014 14:32

(een kleine correctie op de herenstart nummering - de volgorde is niet veranderd - allen de nummering van een aantal boten)

Startlijst Dames

Nr Naam sloep Naam team D/H FSN Klasse "A" "B"
1 Beluga Dames Woelwater Sneek dames FSN226 D-2 15 3,94
2 Onvervaard De Tille dames FSN091 D-1 22,08 3,79
3 Mare Australis-1 Zuyderzeeroeiers dames FSN193 D-H 22,9 3,27
4 Lytse Bear de Stamgasten dames FSN216 D-H 23,61 4,24
5 Rode Draak RV Ambiorix dames FSN017 D-2 19,8 3,4
6 Trèwes-3 Trèwes 3 dames FSN136 D-H 20,21 4,79
7 Pulp Fiction De IJsselmeerminnen dames FSN082 D-2 21,06 4,24
8 Acht Beaufort Snoque Deux dames FSN194 D-2 21,21 4,49
9 Jan van Riebeeck Jan van Riebeeck dames FSN230 D-2 14,14 3,76
10 Visbyvaarder Idunn dames FSN219 D-2 21,83 7,42
11 Roy Hesterman Meiden van Muyden dames FSN095 D-2 20,75 5,82
12 Octopus Meerminnen dames FSN089 D-2 16,57 4,69
13 Quo Vadis Quo vadis dames FSN222 D-2 20,29 8,85
14 Caatje van Warmond Kaagsebluf dames FSN156 D-2 18,45 7,03
15 Buffel Meidenloos dames FSN170 D-1 19,6 6,99
16 Gebroeders van Amerongen De Spiering Dames 1 dames FSN078 D-1 18,4 5,87
17 Moos Moos&Co dames FSN125 D-2 19,92 6,84
18 De Vecht De Spiering Dames 3 dames FSN126 D-2 11,76 3,51
19 Spiering II Dames 2 dames FSN174 D-1 20,83 25
20 Voorbijganger Kaagtijgers dames FSN179 D-1 18,89 9,03
21 Icterus Haerlemsche dames dames FSN164 D-2 16,68 7,52
22 d'Isela Dames Isela dames FSN117 D-1 21,5 12,87
23 Witte de With Brielse Roeiclub mix FSN221 H-2 19,62 4,54
24 Amazone De Spiering Heren 7 mix FSN196 H-1 13,19 4,22
25 Sirene Royal Old Stars mix GIG
26 Silhoutte Team Blont dames GIG
27 Drechtse Schoone De Spetters dames GIG
28 Irene Too Bootox dames GIG
29 Reflection SpiegelDraecken dames GIG
30 Wijde Keel Rode Draecken dames GIG
31 Treasure Chillies dames GIG

Startlijst Heren

Nr Naam sloep Naam team D/H FSN Klasse "A" "B"
35 Schoonenvaarder Hel heren FSN205 H-2 15,73 3,71
36 Lootsman Roeiteam Loodsen Rijnmond heren FSN114 H-1 18,21 5,39
37 Haarlemmerhout Haerlemsche heren heren FSN163 H-1 14,72 4,08
38 Jan van Riebeeck Jan van Riebeeck heren FSN230 H-3 17,06 3,98
39 Trèwes-1 Trèwes 1 heren FSN116 H-H 23,51 3,88
40 Hjoed 'n Makkie 2 SRV Hjoed 'n Makkie heren FSN133 H-H 23,73 3,82
41 Cor de Bruin-1 Port of Rotterdam heren FSN108 H-2 16,79 4,15
42 Trèwes-2 Trèwes 2 heren FSN123 H-H 24,51 4,05
43 Spiering II De Spiering Heren III heren FSN174 H-3 10,66 3,83
44 W2 RoeisloepVereniging Muiden heren FSN190 H-H 21,11 3,93
45 Grutte Bear De Stamgasten heren FSN142 H-H 26,08 4,16
46 Doorhaler Roeiploeg Hogeschool Utrecht heren FSN007 H-H 31,44 5,18
47 HES-12 A'dam HES-Amsterdam heren FSN115 H-3 26,41 4,63
48 Roy Hesterman De Kasteelheeren heren FSN095 H-3 18,67 4,19
49 Octopus H28 heren FSN213 H-1 14,81 3,82
50 Visbyvaarder Freya heren FSN219 H-H 15,94 3,9
51 Zuyderzee Krijgsmannen heren FSN184 H-H 15,94 4,62
52 Razende Snol GIA heren FSN211 H-H 31,7 6,6
53 Icterus Haerlemsche mix heren FSN164 H-3 16,51 5,08
54 't Pulletje 't Pulletje heren FSN003 H-H 34,3 5,91
55 Mercator STC-3 heren FSN132 H-1 16,06 4,83
56 d'Isela Heren Isela heren FSN117 H-2 12,11 3,98
57 Mac Sloeproeivereniging De Mac heren FSN201 H-1 23,03 15,71
58 Evert Deddes STC-2 heren FSN087 H-H 14,48 3,98
59 De Vecht De Spiering Heren 2 heren FSN126 H-3 16,98 4,48
60 Cor de Bruin Port of Rotterdam heren FSN224 H-H 17,17 4,14
61 Caatje van Warmond Heren1 heren FSN156 H-1 14,11 4,28
62 Orkaan De Heeren XIV heren FSN051 H-H 22,45 4,84
63 Anthony van Hoboken STC-1 heren FSN088 H-H 17,19 4,28
64 Gebr.van Amerongen De Spiering Heren 4 heren FSN078 H-1 13,5 4,03
65 Twirre Twirre heren FSN050 H-H 18 4,61
66 Azorean High Ferox heren I heren FSN077 H-H 11,07 4,1
70 Plancius Roeiteam Plancius heren FSN011 H-3 28,39 2,99
71 De Onrust Quo Vadis heren FSN232 H-3 43,37 5,34
72 Bertha Zonder Dollen heren FSN093 H-1 44,06 4,42
73 't Kromhout 't Juiste Tuig heren FSN049 H-2 34,79 4,49
74 't Haakie CVV Vletterlieden heren FSN037 H-2 32,18 5,08
75 Sterke Sietze Okke Hel - Sterke Sietze heren FSN064 H-1 38,91 3,71
76 Rotterdammer 2 Het Roer Om heren FSN053 H-1 24,85 3,54
77 Te Maru Zuyderzeeroeiers heren FSN217 H-1 29,7 3,78
78 Boomsluiter Haven Amsterdam heren FSN042 H-2 39,37 5,72
79 Ben Vossenaar Brandweer Rotterdam heren FSN013 H-2 31,6 4,44
80 Adamanteus Roeivereniging Tata Steel heren FSN081 H-2 20,99 5,54
81 Dikkertje Dikkertje heren FSN140 H-H 32,62 4,2
82 Sloepweesje Roeiploeg Sloepweesje heren FSN054 H-H 26,75 3,41
83 't Anckertje Saense Kat heren FSN038 H-3 36,66 4,42
84 De Herkenning Heren 5 heren FSN061 H-3 27,4 5,25
85 Witte Beer JumBootje heren FSN090 H-2 26,63 3,81
86 Kaatje Vereniging Oud-Kweekelingen heren FSN089 H-3 23,28 26,39
87 Kaag 1 Kaagermix heren FSN166 H-3 19,23 6,01
88 Serdon De Rietroeiers heren FSN100 H-H 42,8 5,1
89 Waternimf Sloeproeien Almere heren FSN223 H 26,69 4,7
90 Laura G. Loodsen Amsterdam-IJmond heren FSN131 H 19,86 6,35
91 Curved Wood De Spiering Heren 1 heren FSN173 H-H 13,02 4,1
92 Voorbijganger Kaagschuim heren FSN179 H-2 13,93 4,33
93 Hertog van Gelre de Hoeksche Vaarders heren FSN210 H-3 33,16 5,42
94 Het Witte Schuim Het Laatste Rukje (HLR) heren FSN107 H-3 17,93 5,12
95 Thussen Uit Mixteam heren FSN177 H-1 18,82 5,29
96 Stad Kampen Stad Kampen heren FSN121 H-3 36,57 4,92
97 Hubert Jans 2 SFR heren FSN067 H-2 21,39 5,17
98 Vergáán Gaan '87 heren FSN048 H-H 34,91 6,32
99 Maaike 't Juiste Tuig heren FSN097 H-2 33,81 4,69
100 't Oude Dok 't Oude Dock heren FSN148 H-3 22,44 4,15
101 Guinevere Snoque Deux heren FSN083 H-1 29,66 5,82
102 Iwan Franko Woelwater heren FSN120 H-1 26,73 4,26
103 Fjoer Fûgel Makkumer roeisport vereniging heren FSN056 H-3 17,84 4,1
105 Bergenvaarder DMRC team Twente heren FSN206 H-2 17,13 3,86
106 Branie DMRC heren FSN218 H-3 16,32 3,89
107 Castor DMRC heren FSN118 H-3 33,84 5,2
108 Mooder Maas DMRC heren FSN239 H-3 19,04 4,32
109 Pollux DMRC heren FSN105 H-3 32,62 5,59
110 Drechtse Schoone Gig-anten heren GIG
111 Treasure Gent All Men heren GIG
112 Irene Too DRAECKJES heren GIG
113 Wijde Keel De Onderneming heren GIG
114 Reflection De Toekomst heren GIG
115 Silhoutte Zwarte Dreaken heren GIG

 
Palaver 2014
vrijdag, 04 april 2014 00:00

Naast het reglement gelden de volgende praktische aanvullingen en detailleringen om de race tot een succes voor iedereen te maken. Hieronder staan de zaken die tijdens het palaver besproken worden.

Locatie en tijd van het palaver:

Datum: 5 april 2014
Tijd: 10:45 dames race, 13:15 herenrace
Locatie: feesttent Ossenmarkt, Weesp (bij Restaurant “de Schalkse”)

Logistiek na de wedstrijd

Na de finish van de dames races de boten waarin nog een heren team gaat roeien, of die niet getakeld hoeven te worden, afmeren aan de VVV steiger voorbij de dubbele ophaalbrug. De andere boten direct doorvaren naar de takelplaats. 
Na de finish van de heren race de boten die getakeld moeten worden aub zo snel mogelijk takelen. De andere boten afmeren bij de VVV steiger voorbij de dubbele ophaalbrug. We hebben in de middag een pendeldienst tussen de takelplaats en de festiviteiten tent heen en weer varen. Lukt dat takelen niet direct dan aanleggen aan de VVV steiger. Niet aan de steiger bij de Schalkse (de finish) Deze steiger is hier niet op berekend.

Warm roeien

Na het palaver kunnen de damesteams zich warmroeien op de Vecht naar keuze.
De herenteams kunnen alleen warmroeien ter hoogte van de takelplaats richting Muiden en dus niet voor Schalkse (richting de molens). Dit maakt onderdeel uit van het wedstrijdparcours. Hier kunnen nog boten finishen van de dames race.

Invaren in de Kom

Het invaren in de kom en wachten op de start kan direct na het palaver en/of warm roeien gebeuren. Voor alle boten geldt, probeer zoveel mogelijk op startvolgorde te gaan liggen, hoge nummers achter lagere nummers zodat de lage nummers eerder kunnen starten. In de Kom vaart een boot van de wedstrijdleiding die aanwijzingen geeft.
1 minuut voor de start sluit de invaart naar de Kom. Boten die dan nog niet binnen zijn moeten op de Vecht wachten op aanwijzing van de wedstrijdleiding, (een boot voor de ingang van de Kom). 

Starten

De start is in de Kom zo ter hoogte van de Grote Kerk en de sloepensteiger. Bij zowel de dames als de heren race zal door de wethouder sportzaken van WEESP het eerste startschot gelost worden en begint de wedstrijd. De boten starten zo snel mogelijk achter elkaar met maximaal één minuut tussenpose (liever 30 seconde!). Hoe sneller je klaar ligt hoe eerder je start en hoe dichter je bij je voorganger bent. LET OP: Varen met een vlag is verplicht! 

De doorvaart uit de Kom naar de Vecht is smal. Sommige boten kunnen blijven roeien sommige niet. Maar let in ieder geval goed op (ook op de eigen vlag bij de doorvaart onder de sluisbrug). Aan het einde van de uitvaart net voorbij de brug ligt een boot van de wedstrijdleiding. De stuurman van de sloep moet deze goed in de gaten houden met betrekking tot aanwijzingen over bv. ander verkeer op de Vecht.

Dan gaat het parcour stuurboord uit de Vecht op (oostelijke richting) als eerste onder de witte dubbele ophaalbrug (Lange Vechtbrug) door.

De race

Op de Vecht is het toegestaan om de 'ideale'  lijn te varen.
Deze ideale lijn dient binnen de 'betonning' van de Vecht te blijven. Deze boeien zijn groen en voeren allen het getal 9 (dat is niet het boeinummer, maar de snelheid!). Het is NIET toegestaan om tussen de betonning en de arken te varen.

Tegemoetkomend en passerend verkeer.

Bij tegemoetkomend verkeer moeten beide boten STUURBOORD wal houden. In geval van inhalen dienen de betrokken boten er alles aan te doen om elkaar niet te hinderen. Maar een ideale lijn blijven varen mag wel.!
** NIEUW ** We hebben dit jaar een meer uitgerekt herenveld. Dus Echter onoverzichtelijke 'bakboord bochten is het een MUST om ruimte voor een sloep tussen de wal en de de sloep (aan de bakboord zijde dus) te houden. Goed Stuurmanschap!! Waar nodig liggen GELE boeien die aan BAKBOORD gehouden moeten worden ** NIEUW **

Doorvaart Vechtbrug onder N236 ter hoogte van Uitermeer.

Deze brug heeft een beweegbaar deel en direct daarnaast aan beide zijden een doorvaart mogelijkheid met een breedte van ongeveer 7 meter. Deelnemers aan de wedstrijd houden de STUURBOORD doorvaart t.o.v. het beweegbare deel aan(dus aan BAKBOORD houden!). De doorvaart onder het beweegbare deel en de doorvaart door de aan BAKBOORD gelegen doorvaart is NOOIT toegestaan.

Overtreding van deze regel kan leiden tot diskwalificatie of tijdsstraf. Dit ter beoordeling van de wedstrijdcommissie.

Het keerpunt bij Hinderdam

Op de aanvaarroute naar Hinderdam, liggen in de Vecht een tweetal GELE boeien. Deze moeten zowel heen als terug aan BAKBOORD gehouden (gepasseerd) worden INCLUSIEF de uitslag van de riemen!. Het is heel belangrijk dat dit nauwkeurig opgevolgd wordt. De stuatie daar is door een bocht in een smal deel van de de Vecht heel onoverzichtelijk en kan tot aanvaringen tussen heen en terugvarende sloepen leiden.  

Bij het het invaren van het zogenaamde Ballastgat ligt in de Vecht een boei en een boot van de wedstrijdleiding. Deze boei wordt STUURBOORD gehouden (gerond). Na het ronden gaat de route tussen de palen (breedte 4 mtr plm, riemen laten lopen!) door het Ballastgat in. Hier bevinden zich twee openingen die naar keuze gebruikt kunnen worden. Het is aan de stuurlui om hier naar eigen inzicht en VERSTANDIG mee om te gaan. De boei die in het Ballastgat ligt dient BAKBOORD gehouden (gerond) te worden. Daarna is het richting de uitgang van het Ballastgat ook weer tussen palen door (breedte plm 4 mtr, riemen laten lopen) de Vecht weer op.

Bij het opvaren van de Vecht moet deze recht over gestoken worden. Hier ligt een wedstrijd boei die BAKBOORD gehouden (gerond) dient te worden. De wedstrijdleiding is hier ook aanwezig. De stuurlui moeten hier opletten op zowel verkeer als wedstrijdleiding. De Vecht wordt hier recht overgestoken om het verkeer van beide zijden zo min mogelijk te hinderen.
Na het ronden van deze boei wordt stuurboord wal gehouden en wordt de volgende boeien aan BAKBOORD gehouden (gepasseerd). De tweede boei ligt ter hoogte van de al eerder geronde invaar boei. Let op dat hier het het eventueel tegemoetkomende verkeer naar de invaart van het Ballastgat niet gehinderd wordt. Denk hierbij aan de regels voor tegemoetkomend verkeer - stuurboord wal houden. Dan volgt nog een eerder genoemde boei die aan BAKBOORD gehouden (gepasseerd) moeten worden - het smalle stuk van de Vecht in een onoverzichtelijk bocht Na het passeren van deze boeien mag weer de ideale lijn over de Vecht vervolgt worden.

Hierna richting Vechtbrug over de N236 (voor doorvaartregels zie boven - het beweegbare deel aan BAKBOORD houden), en  dan nog plm. 4 km naar Weesp.

Finish

De finish is ter hoogte van de Schalkse en de feesttent. De finishende boten worden met een geluidssignaal afgeblazen danwel door de speaker afgemeld.

Na de finish

Dan na de finish dienen de deelnemers direct door te varen onder de brug om ruimte te maken voor de andere finishende boten. Wij willen dat iedereen zo snel mogelijk takelt. Dan kan iedereen weer op tijd terug zijn voor de prijsuitreikingen 
Na het finishen van de laatste boot mogen de sloepen die hun ligplaats aan de steiger bij de Schalkse hebben hun plek weer innemen. De aandere sloepen moeten aan de VVV steiger afmeren.




 
Reglement 2014
vrijdag, 04 april 2014 00:00

1    ALGEMEEN
Tot de race worden uitsluitend roeisloepen met een geldig FSN lidmaatschapnummer en GIG's toegelaten. Ontheffingsaanvragen worden individueel door het bestuur beoordeeld.
De roeisloepen mogen slechts worden voortbewogen door middel van roeiriemen. De stuurman/vrouw dient zich tijdens de wedstrijd achter in de sloep te bevinden. Aanvaarding van hulp tijdens de wedstrijd kan diskwalificatie tot gevolg hebben. Er bestaat een indeling in heren- en damesteams.
Een herenteam mag gestuurd worden door een vrouw, een damesteam mag gestuurd worden door een man. Een gemengd team wordt ingedeeld bij de herenteams.
Er wordt een traject gevaren van ca. 11,1 km. De start is in de draaikom van het ‘Smal Weesp’. Het parcours gaat na de start richting zuidoosten richting de provinciale brug. Na de provinciale brug wordt doorgevaren naar de noordelijke opening van het ‘Ballast Gat’. Hier is het voorzichtig manoeuvreren omdat de beschoeiing slechts plaats biedt voor een boot tegelijk. Het Ballast gat wordt via de zuidelijke openingen verlaten (ook weer smal met beschoeiing) . Vervolgens gaat de race terug naar de finish ter hoogte van Taveerne de Schalkse in Weesp. (zie ook de kaart).

2    HET LOSSEN VAN DE SLOEPEN.
In het inschrijfformulier dient te worden aangegeven of er gebruik moet worden gemaakt van kraanhulp.

3    REDDINGSMIDDELEN EN VEILIGHEID.
Alle sloepen moeten voor aanvang van de wedstrijd voorzien zijn van (voor op de Vecht adequate) reddingsmiddelen voor alle opvarenden en de stuurman heeft een mobiele telefoon waarvan het nummer bij de wedstrijdleiding bekend is. 

4    WEDSTRIJD
Het Technisch reglement en het Wedstrijdreglement van de Federatie Sloeproeien Nederland (FSN) is van toepassing.

Sloepen zijn vrij om hun koers te kiezen over de Vecht, echter met inachtneming van het Binnenvaart Politie Reglement (BPR).
Een snel oplopende sloep dient voorrang en ruimte te worden gegeven.
In geval van een tegenligger (deelnemers aan de wedstrijd en andere vaartuigen) dient ALTIJD, en door beide partijen stuurboord wal gehouden te worden.
Het is te allen tijde verboden om tussen de voor de woonarken liggende boeien en de woonarken zelf door te varen

De stuurman dient alle aanwijzingen van Rijkswaterstaat, DWR, Politie te water en de organisatie op te volgen.

5     VOLGSCHEPEN.
Schippers van volgschepen bij de race zijn gehouden aan het Binnenvaart Politie Reglement (BPR) en volgen aanwijzingen van de organisatie terstond op. Schepen van de organisatie zijn te herkennen aan de vlag met het logo van Vechten Op De Vecht en/of een witte vlag met de letters RC, en zij zullen in geval van nood de deelnemers bijstand verlenen.

6      INSCHRIJVING.
Vanaf 10:00 bij de tent voor Taveerne de Schalkse waar na inschrijving de nodige informatie wordt verstrekt alsmede hett startnummer en het bord met het startnummer (€ 10 borg). Tevens dient een mobiel telefoonnummer van het in de sloep aanwezige toestel (meestal de stuurman) bij de wedstrijdleiding bekend gemaakt te worden. Voor de deelname dient het inschrijfgeld per bank voldaan te zijn. Betalen tijdens inschrijving kost € 10 extra.

7      PALAVER.
Om 10:45 uur  (voor de damesrace) en om 13:15 (voor de herenrace) wordt een Palaver gehouden in de tent bij Taveerne de Schalkse om de route en de reglementen door te nemen. Alleen de stuurlieden van de sloepen worden geacht hierbij aanwezig te zijn.

8    STARTPROCEDURE.
De start van de race vindt plaats in de draaikom van het ‘smal Weesp’. Er wordt sloep voor sloep gestart met een interval van ca. 30-45 seconden op aangeven van de starter.

De sloep moet zich bij de start op de door de wedstrijdleiding aangegeven plaats bevinden voordat het startsignaal gegeven wordt en stil (of nagenoeg stil) te liggen.

Op verschillende plaatsen langs de route zullen schepen van de organisatie (te herkennen aan paarse "crew" hesjes of paarse "staff" sweaters) assisteren. Na passage van de laatste sloep zullen deze schepen achter het veld blijven varen zodat, indien nodig, voldoende sleepcapaciteit voorhanden is.

9    VLAGVERTOON.  
Tijdens de wedstrijd worden alle sloepen geacht een vlag te voeren. Dit mag een nationale-, lokale- of een clubvlag zijn. (denk bij de bruggen om het op tijd weghalen van de vlag)

10    STARTNUMMER.  
Het startnummer dat u ontvangen heeft bij het inschrijven moet duidelijk leesbaar op de boot worden bevestigd. Dit nummer dient na de race weer bij de organisatie te worden ingeleverd. (teruggave € 10 borg)

11    PROTESTEN .
De wedstrijdleiding zal voor, tijdens en na de race controleren of de deelnemers zich aan het wedstrijdreglement houden. Afwijkingen daarvan of onverantwoordelijk gedrag kunnen leiden tot diskwalificatie of strafseconden.
1-    De stuurman of coach van een team kan een protest schriftelijk indienen bij de wedstrijdleiding tot 30 minuten na de finish van de eigen race, tegen betaling van een bedrag van € 50.
2-    Indien een protest wordt toegekend wordt dit bedrag gerestitueerd. In andere gevallen vervalt dit aan de organisatie.
3-    De wedstrijdleiding doet voor het bekend maken van de uitslag van de race uitspraak over het protest. Deze uitspraak is bindend voor alle partijen.

12    EIGEN RISICO EN AANSPRAKELIJKHEID.
Het deelnemen aan de Vechten op de Vecht race is geheel voor eigen risico van de deelnemers. De organisatie en haar medewerkers zijn op generlei wijze aansprakelijk voor welke (persoonlijke) schade dan ook, waaronder begrepen schade aan schip, opvarenden of aanwezige goederen welke een verband houden met het deelnemen aan de wedstrijd Vechten op de Vecht.
Bij annulering van de wedstrijd door een deelnemend team kan geen aanspraak gemaakt worden op restitutie van het inschrijfgeld.

13    SLOTBEPALING.
In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet beslist de wedstrijdleiding en/of de organisatie

 
Prijzen 2014
vrijdag, 04 april 2014 00:00

Tijdens de race zijn de volgende prijzen te winnen. We maken onderscheid tussen speedcup en vermogen. Vermogen wordt berekend op basis van de reglementen van de FSN, met uitzondering van de GIG prijzen. (Alle prijzen onder voorbehoud van voldoende deelname).

Heren prijzen

  1. Speedcup - alle sloepen
  2. Hoofdklasse, 1ste, 2de, 3de klasse FSN
  3. Kuikensloepen FSN vermogen
  4. Kromhout Whalers (Klassementsprijs) FSN vermogen
  5. Overall winnaar (geen Kromhout Whaler of Kuikensloepen) FSN vermogen
  6. GIG
  7. Den Gouden Standaerd Heeren - de snelste sloep uit de regio Muiden - Weesp
    Kandidaten hiervoor in de 2014 editie:
    W2, Spiering II-8H, De Vecht-8H, Gebr. van Amerongen-8H, Buffel-8H, Zuyderzee-8H
    Amazone-8H, Roy Hesterman-8H, Curved Wood-8H, Herkenning-10H, Orkaan-8H, Octopus-8H

Dames prijzen

  1. Speedcup - alle sloepen
  2. Hoofdklasse, 1ste, 2de klasse FSN
  3. Kuikensloepen FSN vermogen
  4. Kromhout Whalers (Klassementsprijs) FSN vermogen
  5. Overall winnaar (geen Kromhout Whaler of Kuikensloep) FSN vermogen
  6. GIG
  7. Den Gouden Standaerd Daemes - de snelste sloep uit de regio Muiden - Weesp
    Kandidaten hiervoor in de 2014 editie:
    Octopus-8D, Roy Hesterman-8D, Buffel-8D, Vecht-8D, De, Gebr. van Amerongen-8D

Speciale prijzen

  1. Pechprijs
    Speicale prijs voor de ploeg die het meest ongelukkig geweest is
  2. De Schalkse VechtDuo - dit is een sloepprijs voor waarmee het heren en dames team gezamenlijk (opgeteld) de snelste tijd heeft gerealiseerd. Voor het eerst is het dit jaar een wisselprijs gesponsord door de Eeterij De Schalkse
    De teams die hiervoor in deze 2013 editie aanmerking komen zijn:
    • Caatje van Warmond
    • d'Isela
    • Jan van Riebeek
    • Octopus
    • Roy Hesterman
    • Spiering II
    • De Vecht
    • Visbyvaarder
    • Voorbijganger
 
Waar is de Start en waar de Finish
dinsdag, 25 maart 2014 18:54

Voor het publiek

Onze wedstrijd heeft niet dezelfde start en finish locatie.  Om dit te kunnen vinden hebben we hier de adressen zodat je er ook met je navigatie heen kunt rijden.

Start:  ter hoogte van de Herengracht 1, 1382 AE Weesp - daar zie je de boten tussen de sluis en onder de sluisbrug door varen.

Finish: ter hoogte van de Ossenmarkt 12, 1381 LX WEESP - daar kun je de boten zien finishen vanaf de kant of vanaf de Hydrograaf - of op het terras van De Schalkse

Tot 5 april

 
De sloepen zijn gesleept !
zondag, 09 maart 2014 20:13

...... en de " slepers" veilig thuis gekomen.

Alle resultaten van 2013 worden de komende weken her-berekend en gebruikt voor de vaststelling van uitslagen 2013. We zijn er van overtuigd dat de problemen van de vorige jaren nu opgelost zijn. Dank aan iedereen die hieraan heeft meegewerkt. Hulde!

En ......de prijsuitreiking van de nationale kampioenschappen 2013 van de FSN vindt plaats tijden Vechten op de Vecht op 5 april 2014 in Weesp.

Maar voor nu; het is tijd om weer te roeien ........

Dus schrijf je in voor de eerste race in 2014 en doe mee aan onze fotowedstrijd - het Sleepmoment


 
Landelijke inschrijving 2014 OPEN
zondag, 02 februari 2014 09:14

Dag roeiers !

Het is weer zover. De inschrijving van Vechten op de Vecht editie voor 2014 is per 2 februari 2014 geopend.

Vechten op de Vecht: Een prima wedstrijd om het roeiseizoen mee van start te gaan, dus wat let je? Schrijf je snel in! Net zoals het voorgaande jaar is ook dit jaar de wedstrijd opengesteld voor alle soorten sloepen. 

We tellen dit jaar mee voor het FSN Heren en Dames klassement en natuurlijk zijn er prijzen voor Kromhout Whalers, Kuikensloepen en GIGS! 

Naar het inschrijfformulier ....

Wie zijn er al ingeschreven ......

 
We beginnen weer!
maandag, 27 januari 2014 23:11

Het is bijna februari - er ligt nog geen ijs ...sommige teams trainen nog ... sommige denken er over om maar weer te beginnen..... maar ja .... 

Ook is het bijna tijd voor de FSN vergadering op 1 februari 2014. En dat is inderdaad weer de tijd voor de opening van de inschrijving van Vechten op de Vecht. En dan weten we ook de nominaties.

Op 1 februari 2014 om 23:00 start de inschrijving - wie staat er dit jaar bovenaan in de lijst?

Tot in Weesp!

 


Vechten op de Vecht wordt
in 2014 georganiseerd door:

         De Spiering                 H28